Ik Weet Wie Je Bent Review 2018 TV-Show Series Season Cast Crew

Loading...

Stars: Daan Schuurmans, Ariane Schluter, Gaite Jansen

Review: Ik weet wie je bent is een remake van de Spaanse series I know who you are. From zestiendelige reeks begint met een scène op een verlaten weg in het bos. Of succesvolle strafrechtadvocaat Daniel Elias (Daan Schuurmans) heeft een ongeluk gehad, maar kan zich volstrekt niet meer herinneren wie hijis en hoe hij daar terecht is gekomen. In het wrak van zijn auto vindt de politie bloedsporen in telefoon van zijn nichtje Anna van Leer (Gaite Jansen), die op dezelfde nacht is verdwenen.

Daniel is from verdachte
Alles wijst naar Daniel als from belangrijkste verdachte. Advocate Eva van Duren (Sophie van Winden) is vastberaden om Anna op te sporen in Daniel achter de tralies te krijgen. Ze heeft immers nog een appeltje met hem te schillen: acht jaar geleden hadden twee een relatie in Daniel liet haar gebroken achter, nadat hij voor zijn gezin koos. Ondertussen probeert Daniel een manier te vinden om zijn onschuld te bewijzen, ook al weet hij zelf niet of hij nu schuldig is of niet.

What trok jullie aan in deze productie?
Daan: “In de eerste plaats het verhaal. Toen ik het Spaanse origineel zag, was ik meteen verkocht. Het is zo’n bloedstollend spannend verhaal. Ik dacht: in handen van topregisseurs Hanro Smitsman in Thomas Korthals Altes moet dat een geslaagde remake worden. Daarbij sprak de rol me heel erg aan. Daniel loopt de hele series als het ware rond met een vraagteken boven zijn hoofd; lijdt hij echt aan geheugenverlies of speelt hij het? Dat leek mij ontzettend interessant om te spelen. ”

Sophie: “Of series heeft enerzijds een hoog whodunit-gehalte, maar zit ook vol met drama in psychologische intriges, waardoor je heel rijke personages krijgt. Eva is een goede advocate met een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar heeft ook een achilleshiel: ze is ongelooflijk gevoelig voor de man die haar ooit heeft gekwetst. Dat ze nu uitgerekend achter hem aan moet, maakt het lastig voor haar om zich staande te houden. Ze is in sterke vrouw, maar ook iemand met gevoel. Dat is leuk om te spelen. ”

Daan, hoe lastig was het om iemand te spelen met geheugenverlies?
Daan: “Dat was best ingewikkeld. Omdat Daniel niet weet wie hijis, heeft hij geen verleden. In omdat hij niemand kent, heeft hij ook geen gevoelens naar mensen toe. Normaal gesproken als je een gesprek hebt met een bekende, dicht je diegene een bepaalde waarde toe. Dat werkt ook zo als je scènes speelt. Voor Daniel is white, dat maakte het lastig. Door I see you in the same place as the people in the city in the voor wie iedereen een vreemd gezicht is, heb ik geprobeerd dat zo geloofwaardig mogelijk te doen. Tegelijkertijd kan het zomaar zijn dat Daniel zijn geheugenverlies veinst, want gek genoeg herkent hij Eva wel. ”

Of series gaat ook terug in de tijd; we volgen het leven van Anna in de elf dagen voor haar verdwijning. Dan blijkt dat Daniel niet zo’n sympathieke man is.
Daan: “Klopt. Hij is uiterst succesvol als advocaat, maar ook een machtswellusteling. Iemand die iedereen om zijn vinger windt om macht te hebben en er nauwelijks voor zijn gezin is. Als acteur is het altijd leuk om zoiets te spelen. Of uitdaging zit erin dat je dat op zo’n manier doet dat de kijker toch compassie voor je heeft.

Het is een spel met de waarheid …
Daan: “Inderdaad, in dat maakt deze series zo boeiend. Het draait om from juridische waarheid, maar ook om from morele waarheid. ”

Sophie: “Door die achtbaan van plotwendingen veranderen ook de personages. Waar iemand als heilige begint, eindigt die een stuk minder braaf in moralistisch. Iedereen krijgt ervan langs in doet dingen die hij anders nooit zou doen. Dat maakt het voor de kijker ook zo spannend, want continue vraag je je af: is dit waar, kan ik dit geloven, is die persoon te vertrouwen? Ik had dat ook toen ik from Spaanse versie zag. ”

Daan: “Voor de kijker is het één grote mindfuck, haha.”

Sophie, serial is deels geregisseerd door jouw man Hanro Smitsman. Hoe is het om door je echtgenoot geregisseerd you worden?

Sophie: “Het prettige is dat we elkaar op de set hebben ontmoet, toen we of miniseries Eileen draaiden. Pas daarna kregen we een relatie. Onze samenwerking zat dus al goed. Dat haalt ook veel ruis weg, want ik hoef nooit denken: heeft hij mij gevraagd omdat ik zijn vrouw ben? Daarvan vind ik Hanro een van de beste regisseurs daarom heel fijn om mee te werken. Op of set kunnen we prima ons privéleven scheiden. ”

Check More Stuff  – Strangers Review 2018 TV-Show Series Season Cast Crew Online

Random Posts